
Lowie Frieton
Als student ging Véronique Van Loock een centje bijverdienen bij de Belgische keten van fastfoodrestaurants Quick. Ze bleef er echter langer dan voorzien en bouwde er een lange carrière uit waarin ze zich opwerkte tot District Manager in de regio Gent. De onderneemster in haar bleef echter op haar honger zitten, waardoor ze in 2015 besloot een andere weg in te slaan. “Een Giant van Quick zal namelijk altijd een Giant van Quick blijven”, zegt Veronique. “Om met mijn eigen creativiteit aan de slag te kunnen, moest ik de stap wel zetten om een eigen snackbar te openen. De naam Lowie Frieton was echter een nachtelijke ingeving van mijn man.”
Dat ‘Lowie Frieton’ een kwinkslag is naar het luxemerk Louis Vuitton is een publiek geheim. “Maar het is méér dan alleen maar een kwinkslag”, aldus Véronique. “De naam Lowie Frieton belichaamt ook waar we als zaakvoerders voor staan. We gaan namelijk prat op een kwalitatief en luxueus (lees: uitgebreid) aanbod aan snacks en kleinere gerechten. Daarbij zijn we zeer selectief geweest in de keuze van leveranciers en ingrediënten. Zo kiezen we bewust niet voor de standaard diepgevroren snacks, maar wél voor bereidingen met verse voedingswaren: van Bourgondische bitterballen, verse scampi- en rundsbrochetten tot artisanale gerechten op het menu ‘Lowie’s Stove‘ waaronder stoofvlees, vol-au-vent en een 15-tal Lowie Burgers. Daarnaast promoten we ook nog actief enkele specialiteiten van het huis waarvan we weten dat ze in de smaak vallen bij onze klanten.
”Bij Lowie Frieton doseren we 12 sauzen uit het 5 liter BIB-systeem van Pauwels. Dit is naar mijn gevoel met voorsprong het beste doseersysteem op de markt."