
Bestelterminal
Met een koksdiploma en enkele jaren ervaring in een Diegemse frituur op zak, nam Glenn Goovaerts in 2006 ’t Friethuis in Kampenhout over. Op dat moment was ’t Friethuis een goed draaiende zaak waar vooral de mensen uit de omgeving wekelijks hun frietje kwamen halen. De laatste jaren is ’t Friethuis echter een waar begrip geworden met een reputatie die tot ver buiten Kampenhout reikt.
“De Belgische frietcultuur gaat op korte termijn natuurlijk nooit uit de mode, dus als ondernemer probeer ik juist in te schatten hoe onze sector op de lange termijn gaat evolueren”, zegt Glenn. “Daar ligt volgens mij de sleutel om je als frituur te blijven onderscheiden. Vanuit die gedachte waren we drie jaar geleden al gestart met het digitaliseren van onze frituur. Dat deden we aan de hand van een bestelterminal zoals je die ook bij grote ketens als McDonald’s terugvindt. Onze klanten bestellen nu aan een touchscreen en dat biedt heel wat voordelen. Zo zijn de klanten zelf verantwoordelijk voor hun eigen bestelling en voorkomt het ook menselijke fouten aan onze zijde. Het is ook een efficiëntere manier om bestellingen te noteren, aangezien we niemand moeten inzetten om de bestelling op te nemen en af te rekenen. Daarnaast is de digitale betaling ook hygiënischer doordat er geen klein geld bij te pas komt.”