Een modern jasje voor de frituurvetten van Pauwels Sauzen

Een modern jasje voor de frituurvetten van Pauwels Sauzen

De Oranje, Groene en Blauwe frituurvetten van Pauwels Sauzen zitten voortaan in een nieuw jasje. “Met het nieuwe ontwerp van de verpakkingen sluiten deze producten voortaan beter aan op dat van onze sauzen”, zegt Field Sales Responsible Gunther Cochuyt.

Stijgende vraag

In navolging van onze Margarine en Vinaigrettes die eind vorig jaar al in een nieuw kleedje werden gestoken, is het dit voorjaar de beurt aan onze drie frituurvetten. De vraag naar deze producten stijgt al enkele jaren en daarom werd beslist om ze, net als de sauzen, in een modieuze(re) verpakking aan te bieden. Geen totale rebranding dus, wél een modernisering van de bestaande look & feel om meer eenheid in het totale assortiment te bekomen. Field Sales Responsible Gunther Cochuyt licht toe:

“Aan de kleur van het Oranje mixvet, Blauwe plantaardige vet en het Groene palmvet van Pauwels Sauzen verandert bijna niets”, zegt Gunther. “Die kleuren zijn een referentie in de markt en dus is het evident dat ze visueel herkenbaar blijven. De kleuren werden zelfs nog een tintje feller gemaakt om die herkenbaarheid extra in de verf te zetten. De grootste aanpassingen zitten in de dynamiek van het ontwerp. Waar de oude kartonnen dozen eerder statisch van ontwerp waren, bestaat het nieuwe ontwerp uit enkele moderne kleurschakeringen, een structuurtje in de achtergrond en enkele artistieke, frivole elementen. Daarmee trekken we de lijn van de verpakking van onze sauzen, vinaigrettes en margarine nu ook door in onze frituurvetten. Denk maar aan de kleurrijke labels, het ‘sausveegje’ achter het onderschrift (onder de productbenaming), de Belgische vlag bovenaan, de subtiele Antwerpse skyline onderaan, de kenmerkende lettertypes… Alle herkenbare elementen zijn nu ook verwerkt in de verpakking van onze vetten. Wij zijn alvast benieuwd of het nieuwe ontwerp in de smaak gaat vallen bij onze klanten in foodservice.”

Belangrijk: de nieuwe verpakkingen worden in de markt gezet zodra de voorraad van de bestaande verpakkingen uitgedoofd is.

Een modern jasje voor de frituurvetten van Pauwels Sauzen

Branding

Dat er bij Pauwels Sauzen veel aandacht gaat naar de verpakkingsvorm is een gevolg van de zeer succesvolle rebranding van 2017. Toen werd een volledige rebranding van het complete assortiment aan sauzen doorgevoerd, een keuze die het Pauwels-merk geen windeieren gelegd heeft.

“De keuze die we in 2017 gemaakt hebben voor 360° sleeves, kleurrijke designs en verschillende belevingsaspecten op de verpakking van onze sauzen, heeft voor heel wat positieve reacties gezorgd”, zegt Sales Manager Joeri Vandermeeren. “In die mate zelfs dat in onze B2B Foodservice-omgeving die esthetisch verantwoorde verpakkingen één van de redenen zijn waarom sommige klanten voor ons kiezen – naast de intrinsieke kwaliteit van de producten natuurlijk. Dat bewijzen enkele mooie getuigenissen van o.a. de Beste Frituur van Brugge 2020, waar eigenaar Hans aangeeft dat onze frivole verpakkingen bijdragen aan het positieve imago van zijn zaak.”