
De digitale reddingsboei
Vanop afstand houdt Sales Manager Foodservice Joeri Vandermeeren de vinger aan de pols. Hij probeert zoveel mogelijk contact te houden met grossiers en eindklanten in het hele land. “Op die manier hebben we toch een duidelijk zicht op de situatie gekregen”, aldus Joeri. “Deze coronacrisis is een harde klap voor de hele horeca. Dat is duidelijk. Desondanks toonden heel wat klanten zich inventief, veerkrachtig en flexibel waar mogelijk. De strikte maatregelen werden binnen het snacking segment snel opgevolgd door nieuwe -noodzakelijke- initiatieven.”
Joeri stelde dan ook vast dat verschillende ondernemers zich in no-time klaar stoomden voor de omschakeling naar online verkoop, take away en een aanpassing van afhaalmogelijkheden binnen hun zaak. “Allemaal noodzakelijke initiatieven die ervoor zorgen dat er, afhankelijk van zaak tot zaak, toch nog redelijke omzetten gedraaid kunnen worden”, zegt Joeri.
“Spijtig genoeg zullen er tijdens deze crisis ook in ons segment slachtoffers vallen. Daar moeten we eerlijk in durven zijn”, gaat Joeri verder. “Toch koester ik een stille hoop dat voor de meeste ondernemers deze periode overbrugbaar kan blijken. Zo doet het mij plezier om te zien dat, ondanks dat onze commerciële mensen beperkt operationeel waren, zij toch merken dat nieuwe opstarters, nieuwe initiatieven, zich aanbieden. Het lijkt er dan ook op dat dit segment het minst geschonden uit de strijd zou kunnen komen.”