
Innovatie
Begin dit jaar schreven we op deze blog al over de innoverende snackmarkt die ervoor gezorgd heeft dat vooral de speciaalsauzen aan populariteit winnen in de Belgische foodservicemarkt. Daaruit vloeide bovendien voort dat er ook steeds vaker verschillende varianten van een klassieke mayonaise op de markt verschijnen. De traditionele mayonaise blijft natuurlijk de koploper, maar de varianten met exotische pepers, wasabi, pesto, avocado, bieslook, basilicum en zelfs anjovis zijn ondertussen alom bekend.
Het is dan ook precies in dat kader dat eerder al onze Jalapeño Mayonaise en Truffelmayonaise door de foodservicemarkt werden opgepikt. Ondanks het moeilijke jaar dat de foodservicemarkt op dit moment beleeft, heeft die innoverende snackmarkt, speciaalsauzen incluis, toch echt voet aan grond gekregen. We zouden zelfs kunnen zeggen dat de coronacrisis een extra argument is geweest voor heel wat ondernemers in snelrestauratie om op zoek te gaan naar vernieuwende combinaties. Op die manier kon men namelijk een meerwaarde creëren voor hun (afhaal-)menu. Met nieuwe combinaties geef je de klanten iets om over te praten en bovendien trek je op die manier ook een nieuw soort cliënteel aan. Dat bleek afgelopen zomer ook al uit ons bezoek aan Jo en Serge, twee trouwe gebruikers van onze sauzen.